Retur & reklamationer
Ångerrätt
Du har alltid 15 dagars bytesrätt/ångerrätt på samtliga varor mot kvitto/faktura. Tiden för ångerrätten räknas från det att du mottagit varan.
När varan returneras och ångerrätten utnyttjas kan detta bara ske om varan returneras i samma skick och mängd som när du mottog den. Du får naturligtvis packa upp varan och prova den. (OBS! täcken och andra varor måste vara rena och torra för att kunna hanteras.)
Ej godkända returer krediteras EJ.
Lämnar du en ny order i samband med byte betalar du ingen ny fraktavgift. Lägg en ny order på hemsidan och ange i meddelandet att du vill göra ett byte och vilken order det gäller. Vi skickar en retursedel med din nya order och krediterar sedan din order när vi får tillbaka returen i nyskick.
När du skickar tillbaka varan ska den ligga i originalemballaget (den transparenta påsen) som ska vara oskadad. Tejpa INTE ihop den påsen. Lägg alltid med en kopia med returen på den order som ska krediteras.
När du utnyttjar ångerrätten på en vara betalar vi tillbaka varans köpeskilling, du betalar returfrakten.
Är varan felaktig ersätter vi returfrakten. Byten kan ta upp till 2 veckor.
Returnera varorna till:
Nisch Häst / ANT Stables
Hällestad 401
247 95 Torna Hällestad
Tfn 0766-118 473
Reklamationer
Du har rätt att reklamera en skadad eller felaktig vara inom tre år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Vi uppmanar till att reklamera omgående efter att felet upptäckts. Skicka bilder på skadan vid reklamationen, så kan vi hantera den snabbare. Ta gärna bilderna när täcket sitter på hästen, eftersom det är lättare att bedöma skadan då. (OBS! täcken och andra artiklar måste vara rena och torra för att behandlas).
Om vi godkänner reklamationen så förbehåller vi oss rätten att i första hand reparera varan. Om detta inte är möjligt skickar vi en ny vara.
Skulle varan vara slut återbetalar vi köpeskillingen och de fraktavgifter som du haft i samband med reklamationen.
Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna Reklamationsnämnden. Vi följer nämndens rekommendation.