Köpvillkor
Vi förbehåller oss rätten att ändra våra köpvillkor utan något föregående varsel. De priser och köpvillkor som var online vid beställningstillfället är det som gäller för ditt köp.
Minimiålder
Som kund i vår webbshop måste du vara 18 år eller äldre.
Tryckfel och produktbilder
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i alla delar av webbshoppen. Notera även att bilderna aldrig kan återge en produkts verkliga utseende. Alla produkter vi säljer kan användas i Sverige.
Köpinformation
Hittar du inte den information du söker är du välkommen att kontakta oss. Mailfrågor som rör köp/beställningar besvaras inom 48 timmar helgfria vardagar.
Mail: kundtjanst@nischhast.se
Alla priser är inklusive moms 25 %.
Frakt/expeditionsavgift (f.n. 95 kr inom Sverige) tillkommer på alla beställningar. För leverans utom Sverige, begär offert.
OBS! Löser du inte ut ditt paket debiteras du kostnaderna för frakter och hantering om 325 kr.
Betalsätt
Betalningar kan ske:
– till Nisch Hästs bg (ANT Stables) 5742-6306. Ange namn och ordernr på betalningen. Skicka gärna ett mail med kopia på betalningen, så kan vi skicka varan fortare.
– Genom Klarna. Få först, betala sen eller direktbetalning.
– Swish. Du får upp betalningen i din Swish-app när du betalar i kassan.
Leveransgaranti
Oftast finns alla våra produkter i lager. Om produkterna finns i vårt lager levereras normalt din order inom 1-5 arbetsdagar. Skulle något saknas i din beställning kontaktar vi dig för nytt leveransdatum eller så återbetalar vi omgående pengarna till dig.
Bättre service utan extra kostnad!
Vi utnyttjar Schenker – för distribution av paket. Det betyder att du kan hämta ditt paket på Schenkers utlämningsställen- servicepoints. Många av dem är öppna från tidig morgon till sen kväll. Meddela oss gärna vilket utlämningsställe som passar dig bäst- det kommer automatiskt till det ställe som Schenker ser som närmast din bostadsadress.
Transportgaranti
Alla varor som skickas till dig är transportförsäkrade.
Ser du skadan först när du kommit hem och öppnat paketet, anmäler du skadan direkt (inom 24 timmar från uthämtat paket) på mail till oss.
Vi står för transportrisken vid leverans från oss. Vid eventuella returer, står du för transportrisken.
Orderbekräftelse
När du handlar på www.nischhast.se får du först en preliminär orderbekräftelse. När din order behandlats och lagts in i vår orderhantering skickas en slutgiltig orderbekräftelse via mail.
Ångrar du ditt köp?
Du har alltid 30 dagars bytesrätt/ångerrätt på samtliga varor mot kvitto/faktura. Tiden för ångerrätten räknas från det att du mottagit varan.
Vill du endast returnera din vara står du för returfrakten själv.
När varan returneras och ångerrätten utnyttjas kan detta bara ske om varan returneras i samma skick och mängd som när du mottog den. Du får naturligtvis packa upp varan och prova den. (OBS! Täcken och andra varor måste vara rena och torra för att kunna hanteras.)
Ej godkända returer krediteras EJ.
Vill du byta varan?
Lägg först en helt ny vanlig beställning på de varor du vill ha istället. Meddela oss i kassan under Anteckningar att du vill byta storlek samt vilket ordernummer det gäller. Vi skickar då med en retursedel i ditt nya paket.
Så fort vi fått varorna i retur för din första order kommer vi göra en återbetalning genom det betalsätt du valt.
Observera att vi inte kan göra byten rakt av. Det kommer alltid behöva skapas en ny beställning.
Är varan felaktig ersätter vi returfrakten. Kontakta oss ALLTID vid felaktig vara innan du skickar tillbaka den.
Returnera varorna till:
ANT Stables
Hällestad 401
24795 Torna Hällestad
Tel: 0766-11 84 73
kundtjanst@nischhast.se
Reklamationer
Du har rätt att reklamera en skadad eller felaktig vara inom tre år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Vi uppmanar till att reklamera omgående efter att felet upptäckts. Skicka bilder på skadan vid reklamationen, så kan vi hantera den snabbare. (OBS! täcken och andra artiklar måste vara rena och torra för att behandlas).
Om vi godkänner reklamationen så förbehåller vi oss rätten att i första hand reparera varan. Om detta inte är möjligt skickar vi en ny vara.
Skulle varan vara slut återbetalar vi köpeskillingen och de fraktavgifter som du haft i samband med reklamationen.
Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna Reklamationsnämnden. Vi följer nämndens rekommendation.
Personuppgiftspolicy
De uppgifter du förser oss med i samband med en order ligger lagrat på sådant sätt i vårt ekonomisystem att de ej kan komma utomstående till del. Vi har inte tillgång till några personnummer, det går direkt till vår faktureringspartner. Vi lämnar ej vidare uppgifter du förser oss med i någon form annat än där det krävs för att effektuera din order, alternativt där detta har direkt relevans till de varor du köpt. Detta innebär att vi inte säljer, hyr ut, eller på något annat sätt nyttjar uppgifterna till någonting annat än för det syfte som de ursprungligen lämnats. Vi använder lämnad mailadress som underlag för våra nyhetsbrev. Vill du inte ha våra nyhetsbrev går det bra att avsäga sig dem. När du lämnar en order i vår webbutik godkänner du vår behandling av dina uppgifter.