Köpvillkor

Vi förbehåller oss rätten att ändra våra köpvillkor utan något föregående varsel. De priser och köpvillkor som var online vid beställningstillfället är det som gäller för ditt köp.

Minimiålder

Som kund i vår webbshop måste du vara 18 år eller äldre.

Tryckfel och produktbilder

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i alla delar av webbshoppen. Notera även att bilderna aldrig kan återge en produkts verkliga utseende. Alla produkter vi säljer kan användas i Sverige.

Köpinformation

Hittar du inte den information du söker är du välkommen att kontakta oss. Ring vardagar mellan 9-17 så får du personlig service alt lämna ett meddelande så ringer vi upp. Mailfrågor som rör köp/beställningar besvaras inom 48 timmar helgfria vardagar.

Telefon: 0707-103110, 070-5895351
Mail: info@nischhast.se

Alla priser är inklusive moms 25 %.

Frakt/expeditionsavgift (f.n. 75 kr inom Sverige) tillkommer på alla beställningar. Vid köp för över 1500 kr är det fri frakt. För leverans utom Sverige, begär offert.

OBS! Löser du inte ut ditt paket debiteras du kostnaderna för frakter och hantering om 250 kr.

Betalsätt

Betalningar kan ske:
– till Nisch Hästs bg 707-0873. Ange namn och ordernr på betalningen. Skicka gärna ett mail med kopia på betalningen, så kan vi skicka varan fortare.
– med Swish till nr 0707103110
– med kort
– via internetbank
– mot faktura, betalning på 14 dagar.

Leveransgaranti

Oftast finns alla våra produkter i lager. Om produkterna finns i vårt lager levereras normalt din order inom 7 dagar. Skulle något saknas i din beställning kontaktar vi dig för nytt leveransdatum eller så återbetalar vi omgående pengarna till dig.

Bättre service utan extra kostnad!

Vi utnyttjar DHL – för distribution av paket. Det betyder att du kan hämta ditt paket på DHLs utlämningsställen- servicepoints. Många av dem är öppna från tidigt på morgonen till sent på kvällen. Meddela oss gärna vilket utlämningsställe som passar dig bäst- det kommer automatiskt till det ställe som DHL ser som närmast din bostadsadress.

Transportgaranti

Alla varor som skickas till dig är transportförsäkrade.
Ser du skadan först när du kommit hem och öppnat paketet, anmäler du skadan direkt (inom 24 timmar från uthämtat paket) på mail till oss.

Vi står för transportrisken vid leverans från oss. Vid eventuella returer, står du för transportrisken.

Orderbekräftelse

När du handlar på www.nischhast.se får du först en preliminär orderbekräftelse. När din order behandlats och lagts in i vår orderhantering skickas en slutgiltig orderbekräftelse via mail.

Ångerrätt

Du har alltid 15 dagars bytesrätt/ångerrätt på samtliga varor mot kvitto/faktura. Tiden för ångerrätten räknas från det att du mottagit varan.

När varan returneras och ångerrätten utnyttjas kan detta bara ske om varan returneras i samma skick och mängd som när du mottog den. Du får naturligtvis packa upp varan och prova den. (OBS! Täcken och andra varor måste vara rena och torra för att kunna hanteras.)

Lämnar du en ny order i samband med byte betalar du ingen ny fraktavgift. OBS! Kontakta oss ALLTID innan byte för att få retursedel. Byten kan ta upp till 2 veckor.

När du utnyttjar ångerrätten på en vara betalar vi tillbaka varans köpeskilling, du betalar returfrakten.

Är varan felaktig ersätter vi returfrakten.

Returnera varorna till:
Nisch Häst
Väster-Ekeby 344
74894 Örbyhus

Reklamationer

Du har rätt att reklamera en skadad eller felaktig vara inom tre år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Vi uppmanar till att reklamera omgående efter att felet upptäckts. Skicka bilder på skadan vid reklamationen, så kan vi hantera den snabbare. (OBS! Täcken och andra artiklar måste vara rena och torra för att behandlas).

Om vi godkänner reklamationen så förbehåller vi oss rätten att i första hand reparera varan. Om detta inte är möjligt skickar vi en ny vara.
Skulle varan vara slut återbetalar vi köpeskillingen och de fraktavgifter som du haft i samband med reklamationen.

Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna Reklamationsnämnden. Vi följer nämndens rekommendation.

Personuppgiftspolicy

De uppgifter du förser oss med i samband med en order ligger lagrat på sådant sätt i vårt ekonomisystem att de ej kan komma utomstående till del. Vi lämnar ej vidare uppgifter du förser oss med i någon form annat än där det krävs för att effektuera din order, alternativt där detta har direkt relevans till de varor du köpt. Detta innebär att vi inte säljer, hyr ut, eller på något annat sätt nyttjar uppgifterna till någonting annat än för det syfte som de ursprungligen lämnats. Vi använder lämnad mailadress som underlag för våra nyhetsbrev. Vill du inte ha våra nyhetsbrev går det bra att avsäga sig dem.